Tænker du nogensinde over, at den garanti der udstilles på en varer primært er en signal værdi? Og dermed i grunden ikke for kundens egen skyld, for i første omgang bør et produkt altid holde inden for garantistillelsesen, ellers er det jo dårlig kvalitet. Så hvordan kender du forskel på, hvilket produkt der er noget dårlig skrammel og hvilken der en der bør holde? Jo, garanti udstedelse har kæmpe signalværdi og vil her i artiklen gennemgå hvorfor.
En garanti er altså ikke en ekstra service fordi virksomhederne er gavmilde. Det er jo ikke sådan, at de ved produktet går i stykker og derfor i princippet sælger 2 for 1’s pris. Hvis et produkt er af kvalitet, hvorfor virksomheden tør at sætte stemplet med garanti derpå, skyldes det ene og alene, at sandsynligheden for at produktet går i stykker er maginal. Som kunde bør dette jo være et minimumskrav, medmindre man køber billigt ind fra den anden side af jorden, hvorfor man altså ikke bør, hverken betale eller føle sig benåret over en garantistillelse.
Skriv et svar